ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ ΑΗ ΓΙΑΝΝΗ " Η ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΜΑΣ ΕΚΔΡΟΜΗ "

Την Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016 η “Παρέα του Αγίου Ιωάννου” πραγματοποίησε την φθινοπωρινή εκδρομή της. Φέτος, ο προορισμός ήταν ο Νομός Κορινθίας.
     Αφότου λειτουργηθήκαμε στον Παλαιό Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου, αναχωρήσαμε για το Ξυλόκαστρο.
     Πρώτος σταθμός ήταν ο Ιερός Ναός Παναγίας Φανερωμένης Υψηλών Αλωνίων.
     Λίγα λόγια για τον Ιερό Ναό:
     Τρίκλητη παλαιοχριστιανική Βασιλική. Χτίστηκε από το 1965-70. Εγκαίνεια έγιναν το 1971, με σχέδια Ορλάνδου. Εκτείνεται σε 5 στρέμματα. Γύρω χτίστησαν πύργος, αίθρειο, πρόναος, βαπτιστήριο  και βοηθητικοί  χώροι.  Οι Αγιογραφίες είναι με ψηφιδωτά. Όγκοι μαρμάρων διακοσμούν εσωτερικά και εξωτερικά τον ναό. Είναι η 3η ενορία του Ξυλοκάστρου και βρίσκεται στον συνοικισμό.  Είναι η μόνη εκκλησία πανελλαδικά με παλαιοχριστιανικό ρυθμό που εκτείνεται από το 300-600 μ.Χ. (πηγή: http://www.imkorinthou.org).
     Στον Ιερό Ναό μας ξενάγησε ο εφημέριος ιερέας και όλοι θαυμάσαμε όλα αυτά που για πρώτη φορά ακούσαμε και είδαμε. Πρόκειται για ένα μεγάλο συγκρότημα που περικλείει τρία ιερά θυσιαστήρια -δύο εσωτερικά και ένα εξωτερικά- και είναι σχεδιασμένη στα πρότυπα των πρωτοχριστιανικών ναών με εντυπωσιακά ψηφιδωτά, μαρμάρινους κίωνες και άλλες πολλές λεπτομέρειες.
     Αμέσως μετά, αναχωρήσαμε για την Παναγία την Κορυφιώτισσα στο Καμάρι Κορινθίας.
     Πάνω άπ'την κοινότητα Καμαρίου του Δήμου Ξυλοκάστρου υψώνεται με μεγαλόπρεπα η Κορυφή, το βουνό της Παναγίας. Εκεί σε υψόμετρο 731 μέτρων βρίσκεται το ομώνυμο μοναστήρι που ονομάζεται και Κορυφιώτισσα (ή Κορφιώτισσα). Η Μονή εορτάζει τη Παρασκευή της Διακαινησίμου, 5 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα, και στις 15 Αυγούστου, και πολλά θαύματα της Παναγίας έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα. Η Θαυματουργή εικόνα της Κορφιώτισσας (1816 μ.Χ.) είναι τοποθετημένη σε σκαλιστό εικονοστάσι, έργο του ξυλογράφου Ιωάννου Βασιλείου (1916 μ.Χ.). Αφορμή για την επανεγκατάσταση των μοναχών στο αρχικό μοναστήρι όπου βρίσκεται και σήμερα ήταν η εξαφάνιση και η ανεύρεση στη συνέχεια στην Κορυφή της εικόνας της Παναγίας, με θαυμαστό τρόπο. Παρουσιάστηκε στον ύπνο μιας κωφάλαλης και της υπέδειξε τον τόπο που βρίσκεται η εικόνα Της. Αυτή, αν και ήταν κωφάλαλη, μίλησε και αφηγήθηκε στους συγχωριανούς της το όραμα που είχε δει. (πηγή: http://www.saint.gr).
     Στην Ιερά Μονή μείναμε αρκετή ώρα, προσκυνήσαμε, τελέσαμε δέηση και ξεκουραστήκαμε ψυχικά και σωματικά στις αυλές του μοναστηριού που κάποιος μπορεί να χαρακτηρίσει ως μπαλκόνια με θέα στις 4 μεριές του ορίζοντα.
     Κατόπιν, κατευθυνθήκαμε στην Ιερά Μονή Αγίου Γερασίμου του Θαυματουργού στα Μεντουριάνικα.
     Το μετόχι του Αγίου Γερασίμου βρίσκεται στα Μεντουριάνικα, περίπου 1 χλμ. από το Δερβένι. Μετά τη γεμάτη με άνθη αυλή, προβάλλει η εκκλησία η οποία τιμάται στη μνήμη του Αγίου Γερασίμου και εορτάζει στις 20 Οκτωβρίου με κάθε θρησκευτική λαμπρότητα. Στο μετόχι διαμένει η γυναικεία Αδελφότητα της μονής του Προφήτου Ηλιού Ζαχόλης λόγω της καταστροφής την οποία υπέστη το μοναστήρι από την πυρκαγιά του 2000. Σε όλους τους προσκυνητές παρατίθεται μοναστηριακό κέρασμα.
     Αφότου προσκυνησαμε, οι ευγενέστατες και καλοσυνάτες μοναχές μας κέρασαν καφέ και γλυκό και μας μίλησαν για το ιστορικό του μοναστηριού.
     Τελευταίος σταθμός της απόδρασής μας ήταν η Παναγία η Τρυπητή στο Αίγιο.
     Aπό τα ωραιότερα και πιο πρωτότυπα θρησκευτικά μνημεία της Ελλάδος είναι το Ιστορικό Προσκύνημα «Ζωοδόχος Πηγή» γνωστό σαν «Παναγία η Τρυπητή» του Αιγίου. Ευρίσκεται στην παραλία Αιγίου, κτισμένο σε απόκρυμνο βράχο ύψους 30μ. από την επιφάνεια της θάλασσας, μέσα σε Σπήλαιο (τρύπα). Σύμφωνα με την ευλαβή παράδοση - που στην Ορθόδοξη Εκκλησία είναι αξιόπιστη - στα μέσα του ΙΣΤ αιώνα δηλαδή περί το 1550 μ.Χ., κάποιος ναυαγός του Κορινθιακού Κόλπου, διακρίνει - μέσα στη νύκτα - ένα φως παρηγοριάς, σημάδι πως βρίσκεται κοντά σε στεριά. Γεμίζει θάρρος και ελπίδα. Επιστρατεύει όλες του τις δυνάμεις για να φθάσει εκεί που λαμπυρίζει το φως. Το πλησιάζει και διαπιστώνει με πολλή έκπληξη, πως βρίσκεται μπροστά σε μία εικόνα της Παναγίας, όπου φεγγοβολάει oλόκληρη και φωτίζει ολόγυρα. Είναι η Χαριτόβρυτη εικόνα της Παναγίας κρυμμένη μέσα στο βραχώδες τούτο σπήλαιο, άγνωστο από πότε. Έτσι ανακαλύφθηκε η εικόνα της «Παναγίας της Τρυπητής» (πηγή: http://www.saint.gr).
     Αφότου παραμείναμε λίγο στην περιοχή για ανάπαυλα, επιστρέψαμε στην πόλη του Αγίου Ανδρέου, έχοντας ολοκληρώσει μία ακόμη προσκυνηματική εκδρομή που στο μεγαλύετερο βαθμό επικεντρώθηκε σε προσκυνήματα της Υπεραγίας Θεοτόκου.